Forældrerådet

Forældresamarbejde.

Vi anerkender forældrene som en stor ressource i børnehuset.

Målet er at få skabt tillid og gensidig respekt, hvilket er en nødvendig forudsætning for, at man kan udveksle tanker og meninger. Kun når der er skabt et tillidsfuldt forhold, kan forandringer og udvikling finde sted.

Både vi og forældrene kender barnet godt, vi er begge parter væsentlige i forhold til at sikre børnenes trivsel, udvikling og læring. Forældrene skal, som de allervigtigste personer i børnenes liv, involveres i børnenes hverdag i Børnehuset.

Det vil I kunne mærke ved at vi kommer til dig, hvis dit barn har haft en god eller mindre god dag. Vi vil være ærlige og fortælle om de ting vi ser hos dit barn, som vi syntes du skal være opmærksom på.

Vi møder dig med et ” Hej ” og ønsker dig en god dag. Vi syntes det er utrolig vigtigt, at vi har en rar stemning og syntes det er rart at væres sammen om dit barn.

Vi syntes det er så vigtigt for dit barns hverdag, at der er en sammenhæng mellem jeres hjem og Kathøj. F.eks. skal dit barn af med din sut, så hjælper vi også her i Kathøj.

Vi bruger Aula til at vise billeder fra dit barns hverdag i Kathøj, og sende besked om det vi laver.

Du får sammen med dit barn 2 weekender om året, hvor I skal passe dyrene i Kathøj. Det er weekender børnene er rigtig glade for, de vil så gerne vise hvordan dyrene passes. Æggene fra hønsene må man tage med hjem, og spise til frokost – eller bage pandekager af. Mange bruger disse dage til at hygge i haven og spise medbragt mad.

Forældrerådet 2023

Forældrerådet består af institutionens pædagogiske leder, det forældrevalgte forældreråd med  fem medlemmer samt to suppleanter og en repræsentant fra det pædagogiske personale.

De forældrevalgte medlemmer vælges for 2 år ad gangen ved det årlige forældremøde. Forældrerådet mødes på 4  årlige forældrerådsmøder, hvor der snakkes om de pædagogiske rammer, udfordringer, projekter, inspiration OSV.

Formanden i forældrerådet sidder med i områdebestyrelsen hvor der afholdes mindst 4 bestyrelsesmøder årligt.

Formand: Mikkel Riis Hundahl

Næstformand: Martin Overgaard Lund