Logo af Kathøj

Vuggestuen

Vuggestue.

Kyllingerne er vores vuggestuegruppe

Vuggestuen er normeret til 16 børn. De starter op fælles med samling, hvorefter de går ud i mindre grupper for at spise og have aktiviteter. På denne måde opnår vi mest mulig ro og nærvær med børnene.

Omsorg, nærvær, tryghed og stimulering er vigtig i livet som vuggestuebarn og kyllingerne bliver fra første dag langsomt introduceret til livet i Børnehuset Kathøj.

For at jeres barn kan have en god start får I en kontaktperson, som i starten primært står for kontakten til jer og barnet. Opstarten prioriterer vi meget højt da det viser sig, at en god start vil lette overgangen fra den trygge base i hjemmet til vuggestuen betydeligt.

Vi opfordrer til mange korte besøg i vuggestuen, så både de voksne og de fysiske rammer bliver kendt for barnet

Søvn fylder meget i denne aldersgruppe, og vi prioriterer, at de får den søvn, de har behov for.

personale og barn

vuggestuen

Dagens forløb:

Kathøj åbner kl. 6:30 og der er morgenmad indtil 7:15.

Kl. 8:30 er der fællessamling

Kl. 9:00 er der formiddagsmad

Kl.10:30 er der frokost

Kl.11:30 bliver børn puttet

Kl. 13:30 – 15:30 er der eftermiddagsmad løbende som børnene vågner.