Logo af Kathøj

Skal dit barn starte i Kathøj

Derfor skal I vælge Børnehuset Kathøj.

Vi er et børnehus, der lægger vægt på en god blanding af strukturerede aktiviteter, oplevelser og leg med plads til rum og nærvær for børnene. Udeliv og livet med dyr, kendetegner børnehuset Kathøj og derfor skal I som forældre gerne kunne se værdierne i netop dette.

Vi har en meget stor have, der giver rig mulighed for udfordringer og leg udenfor.

piger der leger og griner

Vi har et dyrehold i børnehuset, som også til dels bliver jeres når I melder jeres barn ind i Kathøj. Hvert barn har sammen med sine forældre til opgave at se til dyrene og fodre dem 1 – 2 weekender om året.

Vi er et børnehus, som prioriterer samarbejdet højt både i vores hverdag. Blandt andet når børn og voksne laver bålmad sammen ude i haven, når vi holder vores årlige arbejdsdag for forældre og børn generelt, når vi med jer forældre skal sikre jeres barns udvikling og trivsel fra første til sidste dag i Kathøj.

I Kathøj har vi et højt pædagogisk niveau, dvs. vi arbejder målrettet ud fra vores læreplaner, og vi arbejder ud fra forskningsbaseret viden. Børnenes tryghed er vigtig, og derfor er medarbejderne i Kathøj synlige voksne, der tilgår børnene med høj faglighed, omsorg og vejledning